ویدئویی از ربات انسان‌نمای S1 که سرعت و دقتی حیرت‌انگیز دارد رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی منصوب شد آیا گلکسی واچ ۷ با قابلیت نظارت بر قند خون عرضه می‌شود؟ با هوش مصنوعی گوگل مکالمه زبان انگلیسی تمرین کنید | ویژگی جدید موتور جست‌وجوی گوگل ویژگی انتقال تماس بین دستگاه‌ها به گوگل میت اضافه شد متاورس شرکت متا همچنان میلیاردها دلار ضرر روی دست مارک زاکربرگ می‌گذارد ظرفیت باتری قاب گلکسی بادز ۳ پرو مشخص شد آسیا بلاخیزترین قاره است کاهش قابل‌توجه حجم آپدیت‌های ویندوز ۱۰ با فناوری جدید مایکروسافت مدل پایه Surface Laptop 6 در راه است اگر آیفون دارید، می‌توانید بدون رمز وارد واتس‌اپ شوید اپل هوش مصنوعی خود را معرفی کرد | اینترنت لازم نیست؛ پردازش کنید! امضای جو بایدن پای لایحه «فیلترشدن یا فروش تیک‌تاک» |‌ اپلیکیشن چینی چه می‌کند؟ افزایش کاربران Threads | رقیب X حالا ۱۵۰میلیونی است برخی از مشخصات شیائومی ۱۵ لو رفت + جزئیات اعضای هیئت‌مدیره «انجمن هوش مصنوعی ایران» انتخاب شدند درباره ماه کامل صورتی که امشب (۵ اردیبهشت ۱۴۰۳) در آسمان می‌درخشد + دلیل نامگذاری کاهش تولید اپل ویژن پرو به‌دلیل تقاضای کمتر از حد انتظار قابلیت‌های جدید عینک متا ری-بن معرفی شد ویکی‌پدیای فارسی یک‌میلیونی شد رویداد «امید فردوسی» با رونمایی از کتاب «به توان هایتک» در دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد
سرخط خبرها

استارت آپ ها، راهگشای تحریم

  • کد خبر: ۴۴۰۵۶
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
استارت آپ ها، راهگشای تحریم
علی جاهدی
سال هاست خیلی از شرکت‌های بزرگ فناوری دنیا سرویس‌های مختلف خود را به کاربران کشورمان ارائه نمی‌دهند و هم راستا با تحریم‌های مختلفی که به کشور ما تحمیل شده است، دسترسی ایرانی‌ها به خدمات خود را مسدود کرده اند. با اینکه به طور کلی این مسئله مشکلاتی را برای کاربران کشورمان ایجاد می‌کند، اما می‌توان آن را به عنوان یک فرصت برای شرکت‌های فناور و استارت آپی هم دید. در سال‌های گذشته شرکت‌های فناور و استارت آپ‌های مختلفی بودند که در نبود سرویس‌های جهانی، ایده بومی آن‌ها را در داخل پیاده سازی کردند و مورد استقبال مردم هم قرار گرفتند.
 
استارت آپ مسیریاب «نشان» را می‌توان یکی از این موارد به حساب آورد. با اینکه قبل از قطع دسترسی کاربران کشورمان به مسیریاب ویز، پروژه نشان شروع شده بود، اما اتفاقاتی که برای ویز افتاد تا اندازه‌ای به رشد بهتر مسیریاب‌های بومی از جمله «نشان» کمک کرد. اکنون در وضعیتی هستیم که مسیر رشد این برنامه‌ها شکل گرفته است و حتی در صورت وجود دوباره رقیب‌های قدرتمند خارجی، باز هم نمونه‌های داخلی مثل «نشان» به رشد خود ادامه خواهند داد.
 
به همین دلیل، زمانی که شرکت‌های فناوری مثل «ترلو» خدماتشان را به کاربران ایرانی قطع می‌کنند، این مسئله باعث به وجود آمدن یک فرصت کسب و کاری برای استارت آپ‌هایی مثل «میزیتو» و «تسکولو» خواهد بود که با ارائه باکیفیت خدماتی مشابه، علاوه بر رفع نیاز کاربران، بتوانند جایگاهی در بازار خدمات برای خود ایجاد کنند. البته مسلما حضور رقیبان قدرتمند خارجی می‌تواند تا حدودی به رشد بهتر شرکت‌های داخلی هم کمک کند. اما با توجه به توانمندی متخصصان و کارآفرین‌های ایرانی، این قابلیت در کشورمان وجود دارد که به سرعت جایگزین‌هایی بومی برای سرویس‌هایی که به دلیل تحریم به روی کاربران کشورمان بسته می‌شود ایجاد کنیم.
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->